General Conditions of Sale

DELDICHE nv/sa

Industrielaan, 8

B-1740 TERNAT

 

Tel.      00 32 2 569.21.90

Mail     info@deldiche.be

 

General Conditions of Sale 

  1. Unless otherwise agreed in writing, our invoice and sales conditions prevail over those of the customers.

  2. All invoices are payable in CASH in Ternat, unless otherwise agreed in writing.

  3. If the invoice has not been settled on its due date, a compensation interest of 1 % per month will automatically be charged without the requirement of a prior notice of default.

  4. Any complaints regarding the delivery of goods or regarding the invoice must reach us by registered letter within THREE working days; complaints that are formulated in a different way, or outside of this period will be regarded as non-existent.

  5. Any amount that remains unpaid on the due day will be increased, without prior notice of default and by operation of law, by a conventional interest that is equal to the interest rate stipulated in Art. 5 of the Law on Late Payments +3 %, which will amount to at least 12 %, and a flat-rate compensation for the collection costs, excluding the judicial collection costs, which will amount to 10 %, with a minimum of € 50.00 per invoice.

  6. In the event of a dispute, only the Courts of Brussels or Mechelen have jurisdiction, depending on the seller’s choice.

  7. The delivered goods remain the property of the seller until the full payment of the purchase price has been received. In the event that the payment of the purchase price has become enforceable, the seller will be entitled and irrevocably authorised to remove the delivered goods from the buyer without any legal intervention.

 

 


 

 

Conditions générales de vente

  1. Sauf s’il est convenu autrement par écrit, nos conditions de vente et de facturation priment sur celles duclient.

  2. Toutes nos factures sont payables AU COMPTANT a Ternat, sauf accord écritcontraire.

  3. A défaut de paiement à l'échéance, le montant des factures sera productif, de plein droit et sans mise en demeure, d'un intérêt de retard de 1 % par mois.

  4. Toutes réclamations concernant la livraison des marchandises ou la facture doivent nous atteindre dans les TROIS jours ouvrables, par lettre recommandée a la poste: les réclamations autrement, ou après ce délai ne seront pas redevables.

  5. Tout montant resté impayé à la date d'échéance sera majoré de plein droit, sans aucune mise en demeure préalable, d’intérêts conventionnels à concurrence du taux d'intérêt tel que déterminé à l'art. 5 Loi sur les retards de paiement +3 % et qui s’élèveront au minimum à 12 % ainsi que d'un dédommagement forfaitaire pour les frais d'encaissement, à l’exclusion des frais de recouvrement judiciaires, de 10 % et qui s’élèvera au minimum à € 50,00 parfacture.

  6. Pour toutes contestations ou litiges, les tribunaux de Bruxelles ou Malines, selon le choix du vendeur, sont seuls compétents.

  7. Les marchandises restent la propriété du vendeur jusqu'au moment du paiement intégral de leur prix. A partir du moment ou le paiement du prix de vente devient exigible, le vendeur aura le droit et l'autorisation irrévocable, de reprendre les marchandises chez l’acheteur sans interventionjudiciaire